یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 17:01:42

از سوی معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور صورت گرفت

تشریح جزئیات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم
تشریح جزئیات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آزمون اختصاصی پذيرش دانشجو – معلم، تاکید کرد: بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این آزمون در سال 1403، همزمان با نوبت اول آزمون سراسری و منحصراً در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علی صدر با اعلام این خبر، گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو - معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند در گروه آزمایشی مربوطه یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سؤالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو - معلم نیز پاسخ دهند.

وی افزود: دفترچه سؤالات آزمون پذیرش دانشجو - معلم شامل 20 سؤال با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی و 20 سؤال هوش و استعداد معلمی است و زمان پاسخگویی آن 60 دقیقه خواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد داوطلبان آزمون دانشجو - معلم خاطرنشان کرد: در مجموع 660 هزار و 393 نفر برای شرکت در این آزمون داوطلب شده‌اند که 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند. بیشترین علاقه مندی برای شرکت در آزمون دانشجو - معلم در گروه آزمایشی علوم انسانی با 312هزار و 111 داوطلب و کمترین علاقه مندی در گروه آزمایشی هنر با بیش از 22 هزار داوطلب بوده است. در گروه آزمایشی علوم تجربی بیش از 230 هزار داوطلب، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی بیش از 50 هزار داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز بیش از 44 هزار داوطلب شرکت در آزمون اختصاصی دانشجو-معلم شده‌اند.

دکتر صدر در پایان تصریح کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه 7 اردیبهشت برگزار خواهد شد. آزمون پذیرش دانشجو-معلم در سال 1403دریک نوبت و به صورت یک دفترچه مجزا و همزمان با نوبت اول آزمون سراسری برگزار می‌شود. 

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست